Wednesday, September 13, 2006

Minggu yang melelahkan...

weekk...!
hampir saja aku terjengkang,
ketika umi mengucapkan kata-kata yg mencekik nafasku.
dan nyaris membuatku gelagapan.

hari kulalui dengan langkah gontai,
tidur tiada nyaman, berfikir tiada roman (bengong)
hari kulalui dengan kegalauan.
entah apa lagi esok.

ohh...aku tiada daya ya Rabb,

mmm....
uqi, kemari nak...
kamu begitu lucu...
terimakasih nak atas kelucuanmu.

uqi, kemari nak...
kamu begitu lugu...
terimakasih nak atas keluguanmu...
karena itu aku juga rindu padamu.

aku tak tahu apa yg akan terjadi esok.
apakah frase ini akan terulang lagi dan terulang lagi ?
apakah aku akan membiarkan setan menyeringai di mukaku ???
dan membiarkannya berjingkrak girang di hadapanku??

ohh...aku tiada daya ya Rabb,

ya, Rabbana...
akulah hambaMU yang lemah
aku bukan ahli surgaMU namun aku tiada kuasa menahan panasnya nerakaMU ya Rabb.
ya Rabb.. maafkan kesalahan dan kekhilafan hambaMu ini,
ya Rabb... berilah aku bimbinganMu, tuntunanMu serta kesabaran kepadaku.


Tanah kusir, 13 Sep 06/4:35 sore

No comments: